Araceli Hackbarth

Violin, Viola Teacher

Araceli Hackbarth

São Carlos, SP, Brazil

Araceli Hackbarth has been a violin teacher since 2002 and adopted Suzuki’s method in 2009. She began her own violin studies at the age of 7, under Suzuki’s philosophy. She graduated both in Physiotherapy and Musical Education, has a Master Science and a Doctorate degrees in Science and a specialization in Musical Therapy. Currently, besides teaching violin in her own studio in São Carlos (State of São Paulo—Brazil), she coordinates a musical group named ‘Octo-plus’ formed by her pupils and their parents. She is also board of directors of AMSBRasil (Suzuki Music Association of Brazil), during 2015-2017 administration.

Sou professora de violino desde 2002 e trabalho com o método Suzuki desde 2009. Comecei meus estudos de violino aos 7 anos de idade, dentro da filosofia Suzuki. Sou formada em fisioterapia e educação musical, tenho mestrado e doutorado em ciências, e especialização em musicoterapia. De 2009 a 2016 fui tutora e posteriormente professora no curso de Educação Musical da EaD-UFSCar, em disciplinas relacionados à Vivências Musicais, Musicoterapia, Educação Musical na Educação Especial e Trabalho de Conclusão de Curso. Atualmente, além de lecionar violino e viola em meu estúdio próprio em São Carlos (SP), sou coordenadora do grupo de cordas Octoplus, formado pelos alunos do estúdio, pais, familiares e amigos dos alunos. Também faço parte da diretoria da Associação Musical Suzuki do Brasil (AMSBrasil) na gestão 2015-2017.