Chanson pour apprendre les noms des cordes à vide

Julie said: Jan 17, 2014
 Viola, Violin
Montréal, QC
1 posts

Bonjour à toutes et a tous ! Je viens de commencer à enseigner en français ici à Montréal, et je cherche des paroles pour aider mes élèves francophones à se rappeler des cordes à vide. J’aime beaucoup les chansons en anglais où on pince chaque corde trois fois en disant un mot qui commence avec cette lettre (e.g. ‘Eek, eek eek, all the little ants, ants, ants, digging in the dirt, dirt, dirt, going underground, ground, ground’).

Est-ce que quelqu’un connaît une chanson mnémotechnique semblable en français ? Merci d’avance !

Margot Jewell said: Jan 26, 2014
Margot JewellSAA Board
Teacher Trainer
Suzuki Association Member
Violin, Viola
148 posts

Bonjour Julie,

I will reply in English, even though this discussion is about French Language teaching. Although I can read and understand what you are asking, my French skills are very poor and the written reply would be difficult for you to understand!

I am sure that some French language teachers will answer your question about some French songs to replace the ones we use in English.

But I did want to welcome your question and your enthusiasm for teaching Suzuki using French!

You must log in to post comments.

A note about the discussion forum: Public discussion forum posts are viewable by anyone. Anyone can read the forums, but you must create an account with your email address to post. Private forums are viewable by anyone that is a part of that private forum's group. Discussion forum posts are the opinion of the poster and do not constitute endorsement by or official position of the Suzuki Association of the Americas, Inc.

Please do not use the discussion forums to advertise products or services